دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

معاون استاندار: حفر چاه برای تامین آب شرب مشهد راهکاری موقت است

  • کد خبر: ۱۵۳۳۳۲
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
معاون استاندار: حفر چاه برای تامین آب شرب مشهد راهکاری موقت است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: حفر چاه در نقاط پیرامونی و سطح شهر مشهد راهکاری کوتاه مدت و موقت برای تامین آب شرب در تابستان سال آینده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدایی روز شنبه و در حاشیه کمیته تامین آب شرب شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:برای عبور از تنش آبی و رفع نیاز زائران و مجاوران با توجه به پیش‌بینی افزایش استفاده از آب در تابستان سال آینده، لازم است تا از هم اکنون برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم بارش مناسب در سال جاری که منجر به کاهش ذخایر آبی استان و همچنین سد دوستی شده است باید، راهکار‌های متفاوتی را برنامه ریزی کرد و بر همین اساس، استفاده از چاه‌های آب سطح شهر، تحت نظارت دقیق و سخت‌گیرانه برای عبور از شرایط تابستان سال آینده در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:از سوی دیگر دشت مشهد هم توان استخراج خارج از ظرفیت آب را ندارد و به موازات راهکار کوتاه مدت باید راهکار‌های دیگر هم پیگیری شود.

خدایی افزود: اراده‌ای برای تامین آب شرب از راهکار ناپایدار حفر چاه وجود ندارد و امیدواریم در کنار نزولات آسمانی و باران برای تعادل بخشی و حفظ شرایط دشت، موضوع بهینه سازی مصرف آب و استفاده از پساب و تسویه آب از راهکار‌های دیگر که برخی از طرح‌های آن با حمایت دولت سیزدهم آغاز شده است پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در راهکار بلند مدت، موضوع انتقال آب دریای عمان به سمت مشهد در حال پیگیری است که علاوه بر تامین آب شرب، نیاز صنایع و بخش کشاورزی را هم مرتفع خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: شهر مشهد زائر پذیر است و لازم است تا طرح‌های تامین آب شرب برای تابستان آینده از هم اکنون مورد بررسی قرار گیرد.

یعقوبعلی نظری افزود: وضعیت کنونی همچون فردی است که در مرحله پیشگیری قبل از ابتلای به درد قرار دارد و نیاز است تا برنامه‌های مرتبط به حوزه آب شرب مشهد که بر اساس پیش بینی‌ها در تابستان با کمبود رو به روست با دقت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش بارش‌ها و کمبود ذخایر سد دوستی، به طرح‌های اضطراری نیاز است و باید برنامه‌های موقت و بلند مدتی برای تامین آب شرب مشهد در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که تا پایان سال ۱۴۰۲ جلسات ستاد تامین آب به صورت هفتگی برگزار خواهد شد گفت: در مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبار خوبی برای موضوع آب و رفع تنش آبی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->